آخرين ارسالهاي انجمن

بازگشت   سنگ ایران > سنگ ایران > گفتگوی ازاد > معادن

سنگ واژه ای است که زيبایی طرح و رنگ و نقش را در استحکام خدادادی خويش همراه با حس آرامش و قدمت از روزگار باستان به ارمغان آورده است . اين فرزند سخاوت طبيعت از آغاز شروع زندگی بشر همراه او بوده و تا ابديت یاور اوست . اکنون به کمک دانش و دستان پر توان صنعتگر از دل خاک خارج گرديده و عظمت پروردگار را برای بشر رخ نمون میکند و هيچ محصول مصنوعی جايگزين آن نخواهد شد. شما میتوانید پس ازثبت نام از تمام امکانات سایت بصورت رایگان استفاده نمایید همچنین در بخش مربوطه کالا یا خدمات خود را در زمینه سنگ بصورت رایگان معرفی نمایید. توجه نمایید انجمن سنگ ایران فقط جنبه اطلاع رسانی داردوهیچ گونه مسیولیتی در مقابل خرید یا فروش شما ندارد. در صورت هر گونه سوال و قبل از خرید هر نوع سنگ با ما تماس بگیرید تلفن 09356934482 با تشکر انجمن سنگ ایران.

محل تبلیغات شما


پاسخ
 
ابزارهای موضوع نحوه نمایش
قدیمی 06-13-2010, 11:06 AM   #1
stone-ir
مدیریت کل سایت
 
stone-ir آواتار ها
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
نوشته ها: 92

درجه: 8 [♥ Bé-Yêu ♥]
سابقه: 0 / 189
سحر و جادو: 30 / 2492
تجربه: 57%

تشکر ها: 6
تشکر شده 11 از8 پست ها
stone-ir به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض دامپ تراک ها

دامپ تراک ها ...کامیون هایی هستند که در معادن بکار گرفته می شوند.از انواع مختلفی بر خوردارند...با ظرفیت های گوناگون.

بطور کلی هر چه ظرفیت آنها بیشتر باشد برای کار در معدن بزرگ بهینه ترند.منبع تغذیه آنها نیروی دیزلی و الکتریکی است.در زیر بزرگترین تراک وهمچنین توضیحاتی کلی در مورد این تجهیزات می خوانید.

موتور های دیزل درسته که ۷۰ ٪ انرژی رو تلف میکنن ولی ذخیره انرژی (سوخت یا گازوئیل) بسیار راحت تر ارزون تر و کم جا تره
موتور های الکتریکی با اینکه که ۳۰٪ انرژی تلف میکنن تا به انرژی مکانیکی تبدیل بشن ولی باید اینو در نظر گرفت که خود انرژی الکتریکی نهایتا توسط یک ژنراتور که نیروش رو از سوخت تهیه کرده و خود اون ژنراتور هم ۳۰٪ اتلاف انرژی داشته تا تبدیل به انرژی الکتریکی بشه و در انتقال هم ۱۰ ٪ رو از دست میده.




علت استفاده از نیروی الکتریکی این هست که میشه با هر گشتاوری که رو محور موتور اعمال بشه باز هم اون رو راه اندازی کرد.

اگر ظرفیت دامپ تراک بالاتر از 300 تن باشد اولویت با موتورهای الکتریکی است و حتی در هر چرخ یک موتور الکتریکی. به طور خلاصه برای اینکه توی این فشار به سیستم های انتقال نیرو فشار زیادی میاد. برای اینکه طول عمر بیشتر و زمان بین تعمیرات زیادتر بشه چاره ای جزء استفاده از موتورهای الکتریکی در هر محور یا حتی در هر چرخ نیست.

در این جور موارد هم اگه بخواهند نیرو را با الکتریسته و ژنراتور وارد کنند باز هم کیربگس وجود داره چون یک دور موتور الکتریکی در بهترین حالت در دورهای بالاتر ۹۰۰ دوره .

فرض کنید یه موتور الکتریکی چطور میتونه مثلا ۱ دور در دقیقه بچرخه و یه وزنه ۳۰۰ تنی رو از یه شیب ۳۰ درجه بالا ببره پس هیچ موقع برای همچنین مواردی یه موتور اکتریکی رو به چرخ مستقیم وصل نمیکنن

در رابطه با لاستیک هم باید گفت که تمام این گونه متحرک ها که مخصوصا در جاده های نا هموار راه میروند همیشه تو خالی و باد هستند بخاطر اینکه بتواندبراحتی بر روی سنگ ها و ناهمواری ها حرکت کنه.

لاستیک تو پر فقط برای مواردی خاص میتونه روی چرخهای عقب نصب بشه (جا هایی که دلیل پنچری فوق العاده بالاست و سرعت خیلی خیلی کم
(تقریبا لاستیک تو پر هیچ کجا استفاده نمیشه )
لاستیک دامپ تراک ها هم معمولا بادی هستند ولی با یک لاستیک بسیار ضخیم.
stone-ir آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
پاسخ

ابزارهای موضوع
نحوه نمایش

قوانین ارسال
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کدهای HTML غیر فعال است

مراجعه سریع


اکنون ساعت 10:59 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by vBulletin Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises
فارسی شده توسط انجمن سنگ ایران